Comunicate de Presă Ford
Aici găsești toate noutățile. Comunicate de presă Ford.
Ford Craiova estimează volume record de producție în 2020.
Ford România confirmă astăzi faptul că unitatea de producție de ultimă generațiede la Craiova va atinge anul acesta un record al volumului de asamblare zilnic: peste 1000 de unități Puma și EcoSport, astfel că o mașină este produsă la fiecare 67 de secunde (…)
Ford Craiova estimează volume record de producție în 2020.
CRAIOVA, România, 11 februarie 2020 – Ford România confirmă astăzi faptul că unitatea de producție de ultimă generațiede la Craiova va atinge anul acesta un record al volumului de asamblare zilnic: peste 1000 de unități Puma și EcoSport, astfel că o mașină este produsă la fiecare 67 de secunde.
Începând cu luna octombrie 2019, uzina Ford Craiova construiește în premieră, în paralel, două crossovere compacte inspirate din lumea SUV-urilor-Ford EcoSport și nou-lansatul Ford Puma. SUV-urile reprezintă în continuare segmentul cu cea mai mare creștere la nivel european. În 2019 au fost înmatriculate în total 5,9 milioane de SUV-uri, în creștere cu 10% față de 5,4 milioane de unități înmatriculări în 2018. Noul Ford Puma este deja livratîn toate piețele europene unde Ford este prezent, iar începând cu prima parte a acestui an, modelul construit la Craiova va fi, de asemenea, exportat și în Australia, fiind primul vehicul produs în România livrat pe această piață.
„Echipa Ford Craiova este foarte fericită să descopere reacțiile pe care Ford Puma le-a generat în presa europeană. Sunt convins că viitorii noștri clienți vor fi fascinați de caracterul dinamic al noului Ford Puma, dar și de aspectul funcțional și de elementele inovatoare oferite de acest vehicul fabulos”, spune Ian Pearson, Președinte Ford România și Director al fabricii Ford Craiova. Cu o sumă de 1.5 miliarde de euro investită în fabrica de la Craiova începând cu anul 2008, Ford România a ajuns la un total de 6300 de angajați, care lucrează atât în Fabrica de Asamblare Vehicule cât și la Fabrica de Motoare. Aproximativ 3400 dintre aceștia au fost angajați în ultimii trei ani pentru a sprijini producția noilor EcoSport și Puma. În condițiile în care volumul de producție al celor două modele crește constant, Uzina de Asamblare Vehicule Ford Craiova operează în premieră în trei schimburi.
În contextul unui ritm accelerat de producție a vehiculelor, Fabrica de Motoare va atinge la rândul său un nou record: aproximativ 1700 de motoare produse într-o singură zi. Înacest moment, la Uzina de Motoare se construiesc trei versiuni ale mult-premiatului motor 1.0 EcoBoost: 100 CP, 125 CP și 155 CP mHEV. Noul Ford Puma, construit exclusiv la Craiova, a primit rating-ul maxim de cinci stele în cadrul testelor de siguranță organizate de autoritatea independentă Euro NCAP. Ford Puma a fost notat cu punctaj maxim la testul de impact lateral cu bariera deformabilă, dar și la dificila probăde impact lateral cu stâlpul.
Tehnologiile oferite de Ford Puma – care includ Sistemul de asistență pre-coliziune cu frânare automată, Limitatorul inteligent de viteză și Sistemul de menținere a benzii de rulare – au fost și ele apreciate de Euro NCAP. „Suntem mândri că Ford Craiova construiește acest vehicul în contextul în care Puma a primit cinci stele la testele Euro NCAP. De asemenea, suntem prima uzină de producție auto din România care construiește un vehicul cu tehnologie hibridă integrată: Ford Puma cu motorul 1.0 EcoBoost mild hybrid de 155 CP”, spune Pearson. Ford și-a asumat angajamentul de a electrifica gama sa de modele vândute în Europa, Puma fiind unul dintre cele 14 modele electrificate care vor fi disponibile pentru clienții europeni până la finalul anului 2020.
Această listă este deschisă de noul SUV Ford Mustang Mach-E, vehicul 100% electric. În 2019, Ford a atins în Româniao cotă de piață de 8.6%, cu un total de 16.168 de vehicule înmatriculate, clasându-se pe prima poziție în topul vânzărilor mărcilor de import. De asemenea, Ford și-a păstrat pentru al patrulea an consecutiv poziția de lider în segmentul vehiculelor comerciale, acolo unde Ford Transit și pickup-ul Ford Ranger au obținut rezultate foarte bune. Modelul Ford Puma este disponibil în toate showroom-urile celor 37 de reprezentanțe Ford din România.
Ford – cea mai bine vândută marcă de import din România în 2019 și lider al pieței de vehicule comerciale.
Conform datelor emise în această lună de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (D.R.P.C.I.V), în anul 2019 Ford a înmatriculat 16.168 de unități. Astfel, marca Ford își asigură o cotă de piață de 8,58% și implicit poziția de lider al pieței de import. Totodată, Ford își consolidează, pentru al patrulea an consecutiv poziția de lider al pieței de vehicule comerciale (…)
Ford – cea mai bine vândută marcă de import din România în 2019 și lider al pieței de vehicule comerciale.
BUCUREȘTI, România, 17 ianuarie 2020 – Conform datelor emise în această lună de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (D.R.P.C.I.V), în anul 2019 Ford a înmatriculat 16.168 de unități. Astfel, marca Ford își asigură o cotă de piață de 8,58% și implicit poziția de lider al pieței de import. Totodată, Ford își consolidează, pentru al patrulea an consecutiv poziția de lider al pieței de vehicule comerciale.
În ceea ce privește autoturismele, Ford a înregistrat o cotă de piață de 7,39%, în ușoară creștere față de anul 2018. Cele mai bine vândute modele au fost Focus, EcoSport și Kuga. De asemenea, 46.7% dintre autoturismele înmatriculate de Ford în 2019 au fost SUV-uri, fapt ce arată tendința pieței și preferințele clare ale clienților din România pentru acest segment de mașini.
Cristian Prichea, director general Ford Romania NSC: “Suntem mulțumiți de rezultatele pe care le-am obținut în 2019 și vom depune toate eforturile ca și în 2020 să menținem un trend ascendent. Un model deosebit de important pentru piața din România în 2020 este Ford Puma, produs exclusiv la Craiova din toamna anului trecut, care a ajuns deja în showroom-urile distribuitorilor noștri autorizați. Suntem convinși că noul SUV produs la Craiova se va bucura cel puțin de același succes ca EcoSport, fiind prima mașină fabricată în România ce integrează tehnologie hibrid”.
În ceea ce privește vehiculele comerciale, Ford domină în continuare, fiind pentru al patrulea an la rând liderul acestui segment pe piața din România, cu o cotă de piață de 15,85%. În top 3 cele mai bine vândute vehicule comerciale lider este modelul Transit, urmat de Transit Custom și Ranger, toate aflate pe primul loc în segmentul lor. “Ford domină în continuare și segmentul de vehicule comerciale, fiind al patrulea an consecutiv în care ocupă primul loc în topul vânzărilor. Pentru a ne consolida poziția de lider, am dezvoltat, în a doua parte a anului 2019, propriul program Rabla pentru vehicule comerciale, singurul de acest fel din România.
Nu în ultimul rând, premiile internaționale obținute în noiembrie 2019 cu Ford Ranger (Pick-upul Internațional al Anului) și cu Transit Custom în versiunile Plug-in Hybrid și EcoBlue Hybrid (Autoutilitara Internațională a Anului), ne indică faptul că suntem pe drumul cel bun și în ceea ce privește electrificarea vehiculelor comerciale”, a mai spus Cristian Prichea, director general Ford România NSC.
Prin rețeaua națională de distribuitori autorizați din România, Ford este prezent în 37 de puncte de comercializare din toată țara.
Pentru lansarea în producție a noului SUV Puma, Ford a angajat aproximativ 1700 de oameni, ajungând în prezent la peste 6200 de angajați. În plus, volumele anticipate de producție pentru modelele EcoSport și Puma, fac ca Fabrica de Asamblare Vehicule să lucreze pentru prima dată în trei schimburi. Fabrica de Motoare de la Craiova continuă să lucreze în trei și patru schimburi, producând mult-premiatul motor Ford de 1.0 litri EcoBoost, în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV și 155 CP mHEV.
Alături de Puma, Ford va mai lansa în acest an noul Ford Kuga, în variantele mild-hybrid, fullhybrid și plug-in hybrid, dar și noul Ford Explorer în varianta plug-in hybrid.
Ford lanseaza astazi la Craiova productia noului Puma, primul vehicul hibrid construit in Romania.
Primele masini Ford Puma ies azi de pe linia de productie a uzinei Ford din Craiova. Ford Puma cu propulsor hibrid de 48 de volti este primul vehicul hibrid produs vreodata in Romania. Pentru lansarea acestui nou model Ford a investit aproximativ 200 de milioane de euro la Craiova si se afla in curs de a angaja 1700 de oameni (…)
Ford lanseaza astazi la Craiova productia noului Puma, primul vehicul hibrid construit in Romania.
CRAIOVA, România, 8 octombrie 2019 – Ford marchează astăzi începutul producției de serie a noului Ford Puma la uzina de ultimă generație din Craiova, pentru a răspunde cererii clienților din segmentul cu cea mai rapidă creștere din industria auto.
Oferit cu tehnologia avansată de propulsie electrică EcoBoost Hybrid de 48 de volți, noul crossover compact inspirat din gama SUV-urilor este primul vehicul hibrid fabricat în România.
Ford Puma a fost dezvăluit la sfârșitul lunii iunie a acestui an și se alătură gamei extinse de SUV-uri și de crossovere Ford din Europa, inclusiv Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer Plug-In Hybrid.
„Noua Puma reprezintă următorul capitol din filosofia de design a Ford centrată pe om, care va consolida marca Ford în Europa în ceea ce privește calitatea, multitudinea de tehnologii și plăcerea de a conduce”, a declarat Stuart Rowley, Președintele Ford Europa, aflat astăzi la fabrica de la Craiova. „Nu am nicio îndoială că Puma va avea un succes uriaș în toată Europa”.
Pentru a susține producția noului model Puma, Ford a demarat încă de anul trecut un amplu proces de angajare a aproximativ 1.700 de oameni și a investit aproximativ 200 de milioane de euro în uzina sa din Craiova. Ford Puma oferă nu numai eficiență la nivelul consumului de carburant prin propulsorul mild-hybrid *, dar și cel mai bun spațiu de încărcare din segment. Investiția totală a Ford la Craiova se ridică la aproximativ 1,5 miliarde euro de la preluarea uzinei în 2008.
Ian Pearson, Președintele Ford România a declarat: „Sunt onorat și mândru că împreună cu echipa noastră din Craiova suntem parte a acestui nou și deosebit capitol reprezentat de lansarea producției noului Puma. Este o mare realizare pentru noi să producem aici, la Craiova, nu numai cel mai avansat vehicul din punct de vedere tehnologic fabricat vreodată în România, ci și primul cu tehnologie hibridă integrată. Aș dori să mulțumesc tuturor angajaților noștri pentru toată munca lor și pentru tot ceea ce fac zi de zi pentru compania noastră”.
Pe lângă tehnologia sofisticată de motorizare mild-hybrid, carismaticul Ford Puma oferă versatilitatea unui spațiu de încărcare de 456 litri, inclusiv inovatorul Ford MegaBox. Totodată noul model produs la Craiova vine cu tehnologii ce conferă încredere, printre care Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) și Sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring). Nu în ultimul rând, noul Ford Puma prezintă caracteristici de confort premium, cum ar fi scaunele cu masaj lombar, primele de acest fel din segment.
Printre variantele distinctive se numără sportivul Puma ST-Line inspirat din gama Ford Performance și eleganta variantă Puma Titanium X – prezentată pentru prima dată luna trecută la Salonul Auto de la Frankfurt, Germania.
Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajați care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova in 2008, vor fabrica în paralel două vehicule. În plus, volumele anticipate de producție pentru modelele EcoSport și Puma, fac ca Fabrica de Asamblare Vehicule să lucreze pentru în trei schimburi. Fabrica de Motoare de la Craiova continuă să lucreze în trei și patru schimburi, producând mult-premiatul motor Ford de 1.0 litri EcoBoost, în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV și 155 CP mHEV.
Noul Ford Puma este unul dintre cele 17 vehicule electrificate pe care Ford le va lansa în Europa până în 2024, din care 8 vor fi lansate în anul 2019. La începutul acestui an, Ford a anunțat că fiecare nou autoturism pe care îl va lansa va include o opțiune electrificată – mild-hybrid, fullhybrid, plug-in hybrid sau full-electric – oferind una dintre cele mai cuprinzătoare game de opțiuni electrificate pentru clienții europeni. Ford se așteaptă ca motoarele electrice să reprezinte mai mult de jumătate din vânzările de autoturisme ale companiei până la sfârșitul anului 2022.
În prezent, mai mult de unul din cinci vehicule Ford vândute în Europa este SUV, iar vânzările au crescut cu peste 19% în 2018. Noul Puma va fi disponibil spre vânzare la sfârșitul acestui an și va fi comercializat pe toate piețele europene Ford.
Moment decisiv – Noua gama de vehicule electrificate Ford va depasi gama de motorizari conventionale diesel si benzina pana in 2022.
Prima imagine a lui Ford Puma dezvaluie designul atletic si aspirational al noului SUV. Acesta se va alatura in acest an unei game de modelele Ford in continua dezvoltare. Solutiile flexibile si ingenioase de depozitare in portbagaj permit o capacitate a spatiului dedicat bagajelor fara compromis si inegalabila in segment. Aceste solutii au fost dezvoltate cu ajutorul ideilor venite dinspre clienti (…)
Moment decisiv – Noua gama de vehicule electrificate Ford va depasi gama de motorizari conventionale diesel si benzina pana in 2022.
FRANKFURT, Germania, 10 septembrie 2019 – Ford a lansat astăzi la Salonul Auto de la Frankfurt o gamă nouă vehicule ce vor pregăti terenul pentru ca modelele electrificate să depășească în câțiva ani, la nivel de vânzări, numărul cumulat de mașini cu motoare convenționale.
„Pe măsură ce electrificarea devine curentul principal de dezvoltare al industriei auto, creștem substanțial numărul de opțiuni cu propulsie electrificată pentru clienții noștri, care vor putea să aleagă varianta care se potrivește cu nevoile lor, a declarat Stuart Rowley, președinte Ford Europa. „Prin facilitatea tranziției către un vehicul electrificat, estimăm ca până în 2022, majoritatea vânzărilor noastre de autoturisme să fie reprezentată de modele electrificate.”
La începutul acestui an, compania a promis că fiecare model de autoturism nou Ford din Europa va include o opțiune electrificată, dezvăluind-și planurile la evenimentul său dedicat „Go Electric”, care a avut loc la Amsterdam. Printre vehiculele electrice prezentate acum la Frankfurt se numără noile SUV-uri Kuga Plug-In Hybrid și Explorer Plug-In Hybrid, precum și noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid, noul crossover compact Puma EcoBoost Hybrid și noul Ford Mondeo Hybrid Wagon.
Noul SUV electric al Ford inspirat de modelul Mustang va fi lansat în 2020, cu o autonomie pur electrică estimată de 600 km, calculată prin intermediul procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), și cu capacitate de încărcare rapidă. *
În total, Ford intenționează să lanseze opt vehicule electrificate anul acesta, care vor conduce la vânzarea a 1 milion de vehicule Ford de acest gen în Europa până la sfârșitul anului 2022. Alte 9 vehicule sunt planificate pentru a fi lansate până în 2024.
Modelul Puma Titanium X va fi lansat la Frankfurt, fiind echipat cu tehnologii standard care sunt de obicei rezervate limuzinelor. Acesta oferă huse detașabile pentru scaune, scaune cu masaj lombar și încărcare wireless pentru smartphone-urile compatibile.
De asemenea, Puma Titanium X oferă tehnologia EcoBoost Hybrid de tip mild-hybrid, cu un consum optimizat și performanță sporită – una dintre variantele de motorizare puse la dispoziție de Ford, pe lângă cea full-hybrid cu auto-încărcare, cea plug-in hybrid și cea electrică.
„Nu există o soluție atotcuprinzătoare când vine vorba de electrificare – circumstanțele și necesitățile de transport ale clienților diferă”, a declarat Joerg Beyer, directorul executiv al departamentului de Inginerie din cadrul Ford Europa. „Strategia noastră este să combinăm opțiunea potrivită de motorizare electrificată cu vehiculul potrivit, transformând experiența clienților noștri cu astfel de mașini într-una mai agreabilă”.
De asemenea, compania a anunțat detaliile noilor soluții de încărcare pan-europene, care vor veni în sprijinul proprietarilor și operatorilor de vehicule electrificate. Aceste noi soluții îi vor ajuta
pe clienții de modele plug-in hybrid Ford să fie mai încrezători și să ajungă confortabil la destinație.
Ford va avea parteneriate cu șase furnizori de energie din Europa, printre care Centrica în Marea Britanie și Irlanda, pentru a instala panouri de încărcare domestice de tip wall-box, și pentru a oferi tarife la energie verde care să asigure o încărcare mai rapidă și mai ieftină pentru clienți. O altă inițiativă din cadrul parteneriatului cu NewMotion îi va ajuta pe șoferi să localizeze și să plătească mai ușor încărcarea, la cele peste 118.000 puncte de încărcare din 30 de țări.
De asemenea, o nouă experiență Go Electric va fi lansată la Frankfurt, ajutându-i pe clienți să înțeleagă cât de ușor pot face tranziția către un vehicul electrificat.
Noul SUV Ford Puma îmbină designul seducător, cea mai bună capacitate a portbagajului din segment și eficiența oferită de sistemul mild-hybrid.
Ford dezvăluie designul sportiv și atletic al noului SUV Ford Puma. Aspectul exterior seducător reprezintă un nou capitol în cadrul filosofiei de design antropocentrice dezvoltate de Ford. Soluțiile ingenioase de depozitare care vor oferi cea mai mare capacitate de încărcare din segment sunt câteva dintre inovațiile dezvoltate în urma discuțiilor cu clienții. Tehnologia avansată Ford EcoBoost Hybrid de 48 de volți va spori eficiența consumului de combustibil, performanțele și plăcerea de a conduce (…)
Noul SUV Ford Puma îmbină designul seducător, cea mai bună capacitate a portbagajului din segment și eficiența oferită de sistemul mild-hybrid.
Craiova, România, 26 iunie 2019 – Ford a dezvăluit noul Ford Puma – un SUV compact care îmbină designul exterior deosebit, cel mai bun spațiu de încărcare din segment și tehnologia sofisticată mild-hybrid.
Noul Ford Puma introduce un nou capitol în identitatea de design a Ford, cu un stil atragator, ce include blocurile optice distinctive și liniile atletice, aerodinamice. Dimensiunile compacte ale acestui SUV oferă o gardă la sol ridicată pentru o experiență plină de încredere la volan și o capacitate de încărcare de top în segment: 456 de litri.
Performanța remarcabilă și consumul optimizat de combustibil sunt livrate clienților Puma utilizând tehnologia Ford EcoBoost Hybrid 48 de volți. Sistemul de propulsie mild-hybrid integrează asistența electrică a cuplului cu un motor pe benzină EcoBoost de 1,0 litri, cu trei cilindri și frecare redusă, oferind un vârf de putere de până la 155 CP.
Tehnologiile avansate de asistență a șoferului care oferă o experiență de conducere mai simplă și mai puțin stresantă includ:
• Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) și Sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring) care să-i ajute pe șoferi să ruleze fără efort pe autostradă sau în zonele cu trafic intens.
• Noul sistem de avertizare asupra pericolelor locale (Local Hazard Information) poate informa șoferul cu privire la situațiile periculoase de pe șosea înainte ca acestea să devină vizibile șoferului sau vehiculului.
Puma este, de asemenea, primul vehicul din segmentul său care oferă sistemul de deschidere a hayonului fără utilizarea mâinilor și scaun cu masaj lombar.
“Clienții ne-au spus că își doresc un vehicul compact care să iasă în evidență prin design, dar care oferă și soluții dedicate vieții de zi cu zi. Rezultatul este noul Ford Puma – charismatic,
practic și cu tehnologii care includ scaune cu masaj și motorizări mild-hybrid”, spune Stuart Rowley, președinte Ford Europa.
Puma se alătură unei game în expansiune de SUV-uri și crossovere Ford la nivel european, printre care Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer plug-in hybrid. SUV-urile reprezintă acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford în Europa. Vânzările de SUV-uri Ford au crescut în 2018 la nivel european cu peste 19 procente.
Puma va intra în vânzare la finalul acestui an și va fi produs în condiții excepționale de calitate și profesionalism la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiții începute în anul 2008 și care astăzi totalizează aproape 1.5 miliarde de euro.
Designul provocator întâlnește performanța de vârf
Elegant, sportiv și seducător, noul Ford Puma îmbină arhitectura Ford de segment B cu un ampatament si un ecartament optimizate pentru a oferi proporții de SUV.
Puma prezintă o linie a plafonului înclinată, pentru o siluetă individualizată, ușor de recunoscut, și urmează trendul SUV-urilor cu plafon plonjat, oferind însă un design armonios, cu o linie mediană orizontală ce permite proporții echilibrate. Echipa de design Ford a dezvoltat suprafețe care apelează la emoția privitorului și care sunt încadrate în postura echilibrată a vehiculului. Alături de echipa de ingineri, designerii au reușit să dezvolte un aspect, acces și spațiu de încărcare fără compromisuri.
Liniile sculptate continuă de-a lungul părților laterale ale lui Puma, bosajele pronunțate ale aripilor amplificând caracterul sportiv. Partea frontală expresivă oferă blocuri optice în formă de „canoe”, acestea ieșind în evidență printr-un design interior complex și fiind așezate în partea superioară a aripilor. Luminile LED de ceață sunt așezate imediat dedesubt, fiind integrate în difuzoarele de aer frontale care conduc fluxul de aer în zona roților față, pentru a reduce turbulențele și pentru a îmbunătăți aerodinamica. Blocurile optice se extind spre grila frontală, oferindu-i lui Puma un design îndrăzneț, aerodinamic și o zonă frontală “prietenoasă”.
Proporțiile amplificate ale lui Puma sunt îmbunătățite și mai mult de design-ul “plutitor” al montanților față. Conexiunea aparent neîntreruptă între linia mediană a mașinii și baza parbrizului poziționează masa virtuală a cabinei spre spatele mașinii, oferind astfel o siluetă puternică, distinctă și elegantă.
“Încă din prima zi a proiectului am vrut să dezvoltăm un vehicul ușor de recunoscut în segment. Iar rezultatul este un SUV care nu seamănă cu nimic din ceea ce am produs până acum”, spune George Saridakis, director al biroului de Design Interior și Exterior în cadrul Ford Europa. “Acest nou design reprezintă un nou capitol în identitatea vizuală Ford, conceptul integrând de asemenea soluții de inginerie ingenioase și elegante care – în combinație cu interiorul foarte expresiv – îi va suprinde și îi va încânta pe clienți, ridicându-se la nivelul cerințelor și nevoilor acestora”.
Noul Puma este oferit în mai multe personalități distincte, incluzând sportivul Puma ST-Line și elegantul Puma Titanium, echipări ce reflectă preferințele clienților.
Puma Titanium prezintă jante unice Pearl Grey din aliaj de 18 inch și elemente cromate pentru grilă, praguri și lămpi de ceață. Difuzorul de aer și protecția posterioară au o nuanță gri metalic, iar marginile geamurilor laterale sunt finisate negru lucios. În interior, Puma Titanium este oferit cu un volan din piele ecologică, cu inserții care imită lemnul pe bord și cu materiale textile de top aplicate pe fețele portierelor.
Puma ST-Line, inspirat de divizia Ford Performance, este oferit cu jante din aliaj de 18 inch (optional 19 inch) negru perlat, precum și cu o suspensie sport cu arcuri și amortizoare special reglate. În partea frontală, grila ST-Line prezintă elemente în nuanță negru mat, rame negru grossy pentru grilă, lumini de ceață și un eleron opțional cu rol funcțional amplasat pe plafon.
Elementele aripii inferioare semnate ST-Line direcționează aerul către prizele de aer. În interior, Puma ST-Line dispune de un volan cu baza teșită și cusături roșii – disponibile inclusiv pe scaunele mixte piele-textil, disponibile opțional. Pedalierul din aliaj, schimbătorul de viteze din aluminiu și căptușeala neagră tipică ST Line sporesc caracterul sportiv.
O paletă de 10 culori exterioare vibrante include nuanțele Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic și Metropolis
White.
Designul seducător al lui Puma se îmbină cu aspectul practic specific unui SUV, susținut de o soluție inovatoare de încărcare a bagajelor care rezolvă problemele uzuale privind depozitarea. Puma oferă cel mai bun spațiu de încărcare pentru bagaje din segment: 456 de litri.
Un compartiment flexibil de încărcare poate găzdui fără probleme o cutie de 112 cm lungime, 97 cm lățime și 43 cm înălțime, cu bancheta din spate rabatată.
Dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerințelor și pentru a depăși așteptările celor care își doresc un spațiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluție inovatoare de depozitare, concepută în urma discuțiilor cu clienții, și oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genți de golf așezate în poziție verticală. Compartimentul oferă o capacitate de 80 de litri într-un spațiu de 763 mm lățime, 752 mm lungime și 305 mm adâncime și poate găzdui bagaje de până la aproximativ 115 cm înălțime într-o poziție verticală. De asemenea, acesta poate fi folosit pentru a depozita echipamentul sportiv murdar sau cizmele Wellington pline cu noroi. Căptușeala sintetică a compartimentului de încărcare și ștecherul de scurgere din partea inferioară facilitează curățarea cu apă.
Pentru o versatilitate și mai mare, podeaua portbagajului lui Puma poate fi ușor reglată cu o singură mână pentru a se potrivi nevoilor de depozitare și pentru a se menține într-una dintre cele trei poziții de încărcare:
• Poziția cea mai coborâtă, prin intermediul căreia este atins volumul maxim de încărcare disponibil, în timp ce spațiul de depozitare din partea inferioară a portbagajului este ascuns
• Poziția înaltă, prin intermediul căreia suprafața de dedesubt crește, creând o podea pentru marfă la același nivel cu bancheta rabatată din spate.
• Îndepărtată: podeaua poate fi depozitată în siguranță pe verticală în spatele scaunelor din spate, pentru a oferi o capacitate totală de 456 litri
Podeaua reglabilă a portbagajului are o structură de tip fagure, inspirată de celulele în formă de hexagon utilizate în construcția componentelor de înaltă rezistență ale avioanelor și supercarurilor, pentru
a oferi durabilitate.
Hayonul lui Puma are, de asemenea, o soluție inovatoare de încorporare a ruloului portbagajului – rezolvând o problemă uzuală care apare atunci când se încarcă și se transportă obiecte mari.
Ruloul portbagajului se deplasează în același timp cu hayonul și elimină necesitatea suporturilor laterale, asigurând accesul neîngrădit la zona de încărcare din spate.
Capacul flexibil pentru bagaje se mulează cu ușurință în jurul obiectelor voluminoase.
“De-a lungul procesului de dezvoltare, scopul nostru a fost să oferim un nivel practic fără precedent într-un pachet compact și eficient”, spune Norbert Steffens, inginerul-șef al proiectului Puma. “Modul flexibil de prezentare a portbagajului reprezintă un exemplu al gândirii inovative care ne-a ajutat să oferim soluții inteligente fără compromis la nivel de design”.
Tehnologii de propulsie avansate
La începutul acestui an, Ford a anunțat că fiecare dintre modelele companiei lansate începând cu noul Focus va include o versiune electrificată. Clienții noului Puma vor fi printre primii care vor beneficia de arhitectura sofisticată mild-hybrid – adaptată pentru a spori eficiența de combustibil, adăugând la plăcerea de a conduce noul Focus un plus de putere și receptivitate. Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficiența lui Puma la nivelul consumului de combustibil*, oferind în același timp un răspuns incisiv și performanțe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer. Oferit în variante de 125 CP și 155 CP, sistemul inteligent de auto-reglare mild-hybrid monitorizează continuu modul în care vehiculul este utilizat pentru a determina când și în ce măsură să încarce bateria și când să utilizeze energia stocată de acumulator, prin intermediu a două strategii:
• Înlocuirea cuplului, care pune în funcțiune motorul electric BISG pentru a furniza un cuplu de până la 50 Nm – reducând nivelul de utilizare a motorului pe benzină pentru o îmbunătățire a eficienței consumului de combustibil de până la 9%, așa cum arată analiza WLTP. Înlocuirea cuplului contribuie la emisiile anticipate de CO2 de la 123 g / km și la un nivel al consumului de la 5,4 l /100 km pentru varianta de 125 CP și emisii anticipate începând cu 124 g / km și un consum de la 5,4 l / 100 km pentru varianta de 155 CP *
• Suplimentarea cuplului, care pune în funcțiune motorul BISG pentru a furniza un cuplu cu până la 20 Nm față de cuplul maxim dat de motorul pe benzină – și livrează până la 50% mai mult cuplu la un nivel mai scăzut rpm – pentru o performanță optimizată.
Capabil să repornească motorul în aproximativ 300 milisecunde – cam la fel cât durează să clipești – Generatorul BISG permite, de asemenea, tehnologiei Auto Start-Stop de pe noul Puma să funcționeze într-o gamă mai largă de scenarii, pentru a economisi chiar mai mult combustibil, inclusiv atunci când vehicului rulează cu o viteză de până 15 km/h (10 mph) și chiar atunci când mașina se află în viteze, cu pedala de ambreiaj apăsată.
În plus, clienții pot alege dintr-o gamă avansată de motoare pe benzină – Ford EcoBoost și diesel – Ford EcoBlue care vin standard echipate cu sistemul Auto Start-Stop, menit să reducă costurile de funcționare și cu o transmisie manuală în șase trepte.
Motoarele EcoBoost 1,0 litri de 125 CP utilizează primul sistem de dezactivare a cilindrilor disponibil pe un motor cu trei cilindri, care oprește automat unul dintre cilindri motorului atunci când nu este necesar ca acesta să funcționeze la capacitate maximă, cum ar fi în cazul coborârii sau a rulării în viteze de croazieră. Sistemul poate să decupleze sau să cupleze un cilindru în 14 milisecunde, contribuind la obținerea emisiilor de CO2 anticipate de la 128 g / km și la un consum de combustibil eficientizat de la 5,6 l / 100 km.
O opțiune de propulsie diesel și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte va fi de asemenea disponibilă după lansare.
În plus, Puma optimizează platforma Ford din segmentul B, aceeași care oferă dinamica de top a lui Ford Fiesta. O nouă suspensie spate mai rigidă, cu braț răsucit, amortizoare mai mari, bucșe îmbunătățite și montură superioară optimizată reduce fricțiunea și crește rigiditatea la nivelul șasiului, oferind o dinamică de top în segment.
Tehnologii ce inspiră încredere
Puma utilizează 12 senzori ultrasonici, trei radare și două camere amplasate în jurul mașinii, pentru a oferi o gamă de tehnologii prezentate sub umbrela Ford Co-Pilot360. Acestea îmbunătățesc nivelul de protecție, șofatul și parcarea, fiind proiectate pentru a face experiența de condus mai sigură și confortabilă.
Disponibil în varianta de cutie automată de viteze cu șapte trepte, sistemul Adaptive Cruise Control cu funcția Stop & Go, Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) și Sistemul de centrare pe mijlocul benzii ajută vehicului să mențină o distanță confortabilă de condus față de vehiculele din față. Sistemul ajută, de asemenea, la reducerea stresului în timpul călătoriilor lungi, menținând vehiculul centrat pe banda sa de rulare și poate ajusta viteza vehiculului în limitele legale, monitorizând semnele rutiere. Acest lucru este în plus față de informațiile disponibile prin sistemul de navigație de la bord.
Funcția de Oprire-Pornire (Stop&Go) îi permite Tempomatului adaptiv (ACC) să oprească complet vehiculul în condiții de trafic aglomerat, utilizând până la 50% din forța totală de frânare necesară acestei manevre. De asemenea, sistemul îi permite mașinii să plece automat de pe loc dacă timpul de oprire este de sub 3 secunde. Pentru opriri mai lungi de 3 secunde, șoferul poate apăsa un buton aflat pe volan sau pedala de accelerație pentru ca mașina să se pună din nou în mișcare.
Noua Funcție de avertizare privind pericolele locale (Local Hazard Warning functionality) – activată de modemul FordPass Connect de la bord – poate informa șoferii despre situațiile periculoase de pe drumul din față, chiar dacă incidentul nu este vizibil din cauza unor curbe sau din cauza altor vehicule.
Notificările venite prin intermediul funcției Local Hazard Warning sunt furnizate independent de sistemul sat-nav, bazându-se pe datele oferite de tehnologiile HERE, provenite de la autoritățile locale, de la serviciile de urgență și de la alte vehicule conectate la acest “cloud”.
Notificări privind pericolele, inclusiv drumurile în lucru; accidentele; animalele, pietonii și obiectele de pe șosea; chiar și condițiile de conducere nefavorabile sunt livrate vehiculului pe calea undelor, oferind șoferilor un sistem de avertizare avansat, ce poate prezice situațiile în curs de dezvoltare prezente dincolo de câmpul vizual.
Pentru prima dată pe o mașină din segmentul B al Ford, o cameră de marșarier cu unghi vizual larg captează imaginea la 180 de grade, afișând-o pe ecranul tactil din interiorul mașinii – astfel încât pietonii, bicicliștii și alte vehicule pot fi mai ușor de observat atunci când ieșiți din parcare.
Ajutând și el șoferii să poată ieși cu spatele din parcare în siguranță, Sistemul de monitorizare și avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) cu Alertă la intersecția cu traficul perpendicular (Cross Traffic Alert) poate oferi un avertisment atunci când trec vehicule prin spatele lui. Sistemul poate aplica frânele pentru a evita sau atenua efectele coliziunilor dacă șoferii nu răspund la avertismente.
Sistemul Ford de Asistență activă cu parcare perpendiculară (Active Park Assist with Perpendicular Parking) ajută șoferii să găsească spații potrivite pentru parcare și permite parcări complet automate în spații paralele sau perpendiculare. Faza lungă automată cu funcție anti-orbire (Auto high beam technology) poate să scadă în mod automat luminozitatea farurilor noului Puma pentru a împiedica orbirea șoferilor care vin din sens opus.
Îmbunătățirea adusă sistemului Ford de menținere a benzilor de rulare (Lane-Keeping System), permite acestuia să detecteze marginile drumului și să recunoască atunci când mașina trece de pe o suprafață de drum pavată pe una impracticabilă, cum ar fi o zonă moale cu pietriș sau o zonă cu iarbă. Sistemul poate aplica un cuplu volanului, împiedicând în acest fel ieșirea mașinii de pe carosabil.
Tehnologiile Puma ajută de asemenea conducătorii auto să negocieze spațiile urbane ocupate. Sistemul de asistență pre-coliziune cu detectarea pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection) poate detecta persoanele care se află pe sau în apropierea drumului din față sau care pot traversa în calea vehiculului. Sistemul este conceput pentru a reduce severitatea unor coliziuni frontale care implică vehicule și pietoni sau pentru a ajuta șoferii să evite în totalitate impactul. Puma beneficiază de o versiune îmbunătățită a tehnologiei, cu un unghi mai mare al camerei, care ajută la o mai bună urmărire a mișcărilor pietonilor.
În cazul producerii unui accident, Tehnologia de frânare post-coliziune (Post-Collision Braking technology) ajută la reducerea impactului unei coliziuni secundare potențiale prin aplicarea automată a unei frâne moderate atunci când se detectează un eveniment inițial de coliziune; încetinirea autovehiculului poate reduce potențialul de vătămare a pasagerilor și potențialul de deteriorare a vehicului.
Tehnologiile suplimentare concepute pentru a ajuta șoferii Puma să evite accidentele includ:
• Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist), sistem conceput pentru a funcționa de la viteze urbane până la viteze de autostradă. Utilizează un radar și o cameră care detectează vehiculele staționate sau lente aflate în fața mașinii și oferă impuls suplimentar la nivelul direcției pentru a le permite șoferilor să ocolească obstacolele în cazul unei coliziuni considerate iminente.
• Alerta la intrarea pe sens interzis (Wrong Way Alert) utilizează o cameră montată la nivelul parbrizului și informațiile oferite de sistemul de navigație al mașinii pentru a-i atenționa vizual și acustic pe șoferi atunci când aceștia intră printre două indicatoare „Accesul interzis” la intrarea sau ieșirea de pe autostradă.
Inovatoare și primitoare
Interiorul inovator și luxos al Puma este conceput ca un sanctuar, unde proprietarii să preia controlul asupra presiunii din viețile lor de zi cu zi.
Scaunele din față ale lui Puma, primele cu masaj lombar din segment, revitalizează mușchii obosiți și contribuie la deplasări mai relaxante. Sistemul de masaj cu trei baloane de presiune are trei setări de intensitate și direcții reglabile de rulare.
Scaunele din față dispun de un design sculptat subțire, care maximizează spațiul pentru genunchii pasagerilor din spate, în timp ce designul banchetei din spate a fost proiectat pentru a îmbunătăți intrarea și ieșirea din mașină. Scaunul șoferului este de asemenea reglabil pe înălțime.
Scaunele din față și din spate sunt oferite cu capace detașabile și lavabile, în funcție de varianta de Ford Puma aleasă, ceea ce face mai ușor ca oricând să se păstreze interiorul curat. Clienții pot chiar personaliza interiorul cu diferite culori și modele, cu fermoarul integrat, fermoar ce le permite proprietarilor să îndepărteze capacul cu o singură mână.
În plus, un acoperiș panoramic cu deschidere totală, care cuprinde două geamuri din sticlă durificată, creează o senzație mai spațioasă și mai aerisită pentru pasageri.
Permițând șoferilor să fie mereu la curent cu munca și viața socială, caracteristicile inovatoare includ o zonă de încărcare wireless pentru reîncărcarea fără efort a smartphone-urilor în timpul călătoriilor. Eliminând necesitatea de a ocupa una dintre cele două intrări USB ale lui Puma cu un cablu de încărcare, zona, aflată chiar sub panoul de bord, detectează dispozitive compatibile pentru a iniția automat încărcarea.
Dispozitivele pot rămâne conectate prin Bluetooth la sistemul de infotainment SYNC 3 al Ford, în timp ce utilizează încărcarea wireless, permițând șoferilor Puma să controleze dispozitivele audio, navigație și smartphone-urile conectate utilizând comenzi vocale simple. Sistemul oferă compatibilitate Apple CarPlay și Android Auto ™ fără costuri suplimentare și este susținut de un ecran tactil central de 8 inch, care poate fi operat cu ajutorul gesturilor de glisare.
Tehnologia integrată FordPass Connect transformă Puma într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta în același timp până la 10 dispozitive. Sistemul are o serie de caracteristici disponibile prin aplicația mobilă FordPass, inclusiv Localizarea mașinii (Vehicle Locator); Statusul mașinii (Vehicle Status), ce permite oricând verificarea nivelului de combustibil, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viață a uleiului de motor și altele.; Încuiere/Descuiere uși (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanță în mașină și sistemul Start de la distanță (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 7 trepte.**
Disponibil pe Puma, pachetul audio B&O Sound System a fost gândit pentru a asigura o experiență audio premium, indiferent de condițiile de condus.
Sistemul – cu 10 incinte acustice, include un subwoofer cuplat extern, de 150 mm și 200 mm, integrat în portbagaj, fără a compromite spațiul destinat bagajelor și care oferă un bas rafinat. În același timp, poziționarea la nivelul bordului a difuzoarelor de frecvențe înalte a fost optimizată pentru a produce o gamă mai largă de sunete la nivelul scaunelor, rezultatul fiind o experiență audio captivantă pentru toți pasagerii. Sistemul este alimentat de un amplificator de procesare a semnalului digital de 575 wați, care controlează egalizarea și mixarea audio, inclusiv sunetul de fond selectabil.
În plus, un cluster digital complet configurabil de 12,3 inch permite șoferilor să personalizeze și să prioritizeze afișarea informațiilor, inclusiv tehnologia de asistență a șoferului și notificările prin
satelit. Cluster-ul utilizează tehnologia free-form pentru a permite margini superioare curbate, rezultatul fiind un design interior unitar. Soluția free-form integrează circuitele în ecran, permițându-le designerilor să modeleze display-ul în forme atipice care ies din tiparul tradiționalului design dreptunghiular.
De asemenea, instrumentarul digital “true colour” pe 24 de biți generează imagini mai intuitive și pictograme detaliate la înaltă rezoluție, afișate prin utilizarea întregului spectru de culori, lucru care le face mai strălucitoare, mai lizibile și mai puțin obositoare pentru ochi.